Hoe werk ik met activiteiten?
Een activiteit maak je aan om contactmomenten vast te leggen bij een relatie. Je kunt in PerfectView met verschillende typen activiteiten werken zoals bijvoorbeeld Gespreksverslag en Verkoopkans. Welke gegevens je kunt vastleggen is afhankelijk van het type activiteit, maar de opbouw van het activiteitenformulier is voor elk type activiteit hetzelfde. In dit artikel lees je meer over hoe je makkelijk met activiteiten kunt werken.
Waar zie je de activiteiten?
Elke activiteit die aangemaakt wordt komt standaard als openstaande activiteit in je Te doen lijst te staan. Hier moet dus iets mee gedaan worden. Je Te doen lijst vind je links in je menu meteen bovenaan in Mijn werkplek. Je vindt de activiteit ook terug onder het tabblad Activiteiten op de relatiekaart van de betreffende relatie. Daarnaast kun je een overzicht van de activiteiten voor bijvoorbeeld rapportagedoeleinden terugvinden links in je menu onder het kopje Meer > Activiteiten.
De opbouw van het activiteitenformulier
Het activiteitenformulier bestaat altijd uit dezelfde onderdelen, onafhankelijk van met welk type activiteit je werkt. Dit zijn:
1. Het visitekaartje van de relatie: hier zie je de basis gegevens van de relatie waaraan de activiteit is gekoppeld.
2. De activiteiten tabbladen: een activiteitenkaart bestaat uit meerdere tabblad. Per tabblad je andere opties.
3. De opvolgsectie incl. notities: hier bepaal je of je de activiteit opgevolgd moet worden en zo ja, door wie en wanneer. Ook kun je hier notities maken die betrekking hebben op deze specifieke activiteit, denk bijvoorbeeld aan een gespreksnotitie.
4. De blauwe actie knop: onder deze knop zitten verschillende acties zoals het versturen van een e-mail of het attenderen van een collega.